• Kontaktirajte nas:
  • 091 763 4655 (Stjepan Kuštelega)

Planinarski klub Ivanec

Ivanečka planinarska obilaznica

Kontrolne točke IPO

KT 1 - IVANEC

Ivanec (226 mnv) je grad u zapadnom dijelu Varaždinske županije. Povijest ga je zabilježila kao sjedište Reda Sv. Ivana Jeruzalemskoga, srednjovjekovnog rimokatoličkog viteškog reda, često nazivanog "ivanovci" po kojima je grad i dobio ime. U 20. stoljeću Ivanec je bio poznat prvenstveno po rudarstvu (lignit), ali i po prvoj samoposluzi u ovom dijelu Europe (zgrada na suprotnoj strani crkve). Početak puta "Ivanečke planinarske obilaznice", odnosno KT 1, nalazi se na zidu Župne crkve Sv. Marije Magdalene, u neposrednoj blizini samog centra, odnosno danas arheološkog lokaliteta na kojem su se do 1959. godine nalazili i posljednji ostaci Starog grada Ivanca. Put počinje ulicom Rudolfa Rajtera prema Prigorcu. Nakon 15 minuta oštro skreće desno uzbrdo, kroz vinograde i kraj mnogobrojnih klijeti, uz sve ljepši i širi pogled na Ivanec i čitavu dolinu rijeke Bednje, do KT 2, Jamine.
Ivanec centar KT 1 - Ulica Rudolfa Rajtera - Jamine KT 2 - 40 minuta

KT 2 - JAMINE

Jamine, samo su jedan od mnogobrojnih vinorodnih bregova koji se uzdižu iznad Ivanca, a koji su ujedno i omiljena mjesta za odmor Ivančana u mnogobrojnim klijetima. Put dalje nastavljamo prema zapadu, a nakon silaska, odnosno nekih 10 minuta, skrećemo ulijevo prema jugu. Prolazimo kroz Pišće, vinogradarsku oazu okruženu šumom, te napuštamo asfalt i trasom ivanečkog vodovoda cijelo se vrijeme krećemo šumom. Područje je u sezoni bogato kestenom i gljivama, ali i šumskom divljači. Nakon uspona, odnosno ukupno prijeđenih 30 minuta, lijevo se nalazi izvor pitke vode. Prolazimo obroncima Ivanščice, nailazimo na još jedan uređen izvor. Uskoro nam s lijeve strane dolazi markirana planinarska staza koja stiže od pilane, odnosno Ivanca. Mi nastavljamo desno, i kroz nekih 10 minuta dolazimo do Žganog vina.
Jamine KT 2 - Pišće - Žgano vino KT 3 - 1 sat

KT 3 - ŽGANO VINO

Žgano vino, nadaleko poznati izvor, ujedno je i sjecište putova. Ovuda vodi makadamska cesta, ali i planinarska staza preko Mrzljaka, na vrh Ivanščice. U ljetnim mjesecima omiljeno je mjesto za vikendaše. Mi nastavljamo prema Prigorcu i ovdje IPO postiže svoju najveću kotu od 502 mnv. Nakon 10 minuta izlazimo iz šume i dolazimo do prvih kuća. Nastavljamo prema centru sela, do ugostiteljskog objekta "Ivanščica" - INFO-punkta PKI.
Žgano vino KT 3 - INFO-punkt PKI KT 4 - 30 minuta

KT 4 - INFO PUNKT Prigorec

Prigorec, još je od davnina životno vezan uz Ivanščicu (1061m), a samim tim i uz Ivanečko planinarstvo. Polazna je točka planinarskih puteva preko Pionira, Prekrižja, Konja prema vrhu, romarskog prema Mariji Bistrici. Unatoč modernom načinu života, selo još uvijek nije izgubilo onu izvornu gostoljubivost i neposrednost prema svim posjetiocima. U selu postoji obnovljeni Friščićev mlin (jedan od nekadašnjih 19 koji su postojali na potoku Bistrici) kao turistička atrakcija, kao i etno-zbirka u prostorima Područne osnovne škole. Osim trgovine, postoji i ugostiteljski objekt "Ivančica", omiljeno okupljalište generacija planinara kod uspona i silazaka na "krov" Hrvatskog zagorja, pa stoga ne čudi da je upravo ovdje uređen i INFO-punkt "Planinarskog kluba Ivanec". Od INFO-punkta na križanju skrenemo desno u smjeru Ivanščice, te dolazimo do parkinga. Izvanredni pogled od Strahinjščice do Varaždina... Nastavljamo po šumskom putu (ostavljamo planinarske staze koje vode prema vrhu - Konj, Pionir, Prekrižje), uskoro stižemo do skijališta. Nastavljamo dalje, te se počinjemo spuštati prema slikovitoj dolini potoka Šumi. Kod vodospremnih objekata, napuštamo šumski put i nastavljamo lijevo uz potok preko livada.
INFO-punkt PKI Prigorec KT 4 - Repikavac (parking) - skijalište - Šumi KT 5 - 1 sat

KT 5 - ŠUMI

Potok Šumi, odnosno sama lokacija, na mnogo načina predstavlja jednu malu prirodnu oazu, uvelike nepoznatu širokom građanstvu. Omiljeno je izletište stanovnika Prigorca i Željeznice. Naš put nastavlja slijediti potok, prvo kroz livade, te kasnije ulazi u šumu. Put prolazi kraj slapova potoka Šumi, uz vapnenačke kaskade, te na nekoliko mjesta prelazi sam potok. Staza se polako širi u kolski put i uskoro izlazi iz šume u gornjem dijelu Ivanečke Željeznice.
Lokalitet Šumi KT 5 - Ivanečka Željeznica KT 6 - 45 minuta

KT 6 - ŽELJEZNICA

Ivanečka Željeznica u ne tako davnoj prošlosti velik dio svojih stanovnika vezala je uz vugleničarstvo, odnosno proizvodnju drvenog ugljena iz drveta, za potrebe prvenstveno kovača. Dolazimo do ceste i nastavljamo desno nekih 50 m, te nakon toga skrenemo oštro ulijevo i uzbrdo. Put nas vodi kroz voćnjak i kraj vinograda, a zatim ulazi u šumu. Nakon 30 min. hoda, opet dolazimo do vinograda i klijeti, ovaj put na dijelu zvanom Babina gorica. Otvara se pogled na Ivanščicu u punoj veličini. Silazimo na cestu i nastavljamo prema Prigorcu, ali prije samog ulaska u selo, skrećemo desno i nastavljamo u pravcu dominantnog brijega Dubovec. Opet skrenemo desno i oštro uzbrdo cestom prema vrhu. Neposredno prije samog izlaska na vrh, kod radio-odašiljača nalazi se KT.
Željeznica KT 6 - Dubovec (Sv. duh) KT 7 - 1 sat

KT 7 - DUBOVEC (Kapela Sv. Duha)

Na samom vrhu Duboveca (471 mnv) nalazi se kapela Sv. Duha (sagrađena negdje krajem 14. stoljeća), s grobljem, po kojoj i velik dio stanovništva pogrešno naziva čitavo brdo. Dubovec svojim položajem dominira čitavim krajem i kao takav neizostavna je kulisa Ivanca, s Ivanščicom u pozadini. Vraćamo se 50 metara u smjeru dolaska i zatim skrenemo lijevo kraj vinograda, te nastavimo kroz šumu. Izlazimo na makadamsku cestu koja nas dalje vodi do Vitešinca. Opet prolazimo kroz vinograde, a otvara nam se panorama na Ivanec i dijelove puta kojim smo se prije kretali (Jamine). Dolazimo na asfaltiranu cestu i pratimo markacije. Prolazimo kroz Ključice, skrenemo lijevo, kraj pilane, spuštamo se do Ivanečkih jezera.
Dubovec KT 7 - Ključice - Ivanečka jezera KT 8 - 1 sat

KT 8 - IVANEČKA JEZERA

Ivanečkih jezera ili jezera Jarki, ima ukupno 4, a pune se potočićem iz Ivanščice. Osobito je impresivan pogled prema Ivanščici. Zadnji dio puta vodi nas uzbrdo do križanja, gdje nastavljamo ravno, prema centru grada i polaznom mjestu.
Ivanečka jezera KT 8 - centar Ivanca KT 1 - 20 minuta

previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Slider

10 PLANINARSKA NOĆ 07.12.2019

Planinarski klub Ivanec ove je subote 07.12.2019.godine organizirao 10 planinarsku noć na OPG-u Levanić na Risju. U uvodnom dijelu programa kratak osvrt na planinarsku 2019. te uvod u 2020...

Pročitajte više

Pohod „Tragom vitezova ivanovaca“

U nedjelju, 28. lipnja 2020. godine Planinarski klub Ivanec organizirao je tradicionalni deseti pohod Tragom vitezova ivanovaca. Mladi planinari pridružili su se obilježavanju pohoda svojom rutom ...

Julijske Alpe, Mala Mojstrovka 2332 m

Noćenje u Erjavčevoj koći 1525 m na Vršiču (super ugođaj i osoblje, preporučam svakom), te ujutro uspon po Hanzovoj poti (ferata po mjeri) do vrha Male Mojstrovke 2332 m. Nije lagano, neki...

Pročitajte više

Postanite član PK Ivanec

U Planinarski klub Ivanec mogu se učlaniti svi zainteresirani građani Republike Hrvatske i inozemstva koji ispune pristupnicu i pridržavaju se planinarskog kodeksa/etike kao i odredbi Statuta kluba.